Складання та оформлення організаційно-розпорядчих документів
Організаційно-розпорядча
документація за функціональною ознакою поділяється на такі групи (рис. 1.1):
Рис. 1.1 Групи організаційно-розпорядчої документації
1. Організаційна документація (положення, статути, інструкції,
правила, протоколи), за допомогою якої визначається статус підприємства, структурних
ланок і порядок їх роботи.
2.Розпорядча
документація (постанови, розпорядження, рішення, накази з основної діяльності,
вказівки), що характеризує адміністративну діяльність підприємства.
3.Довідково-інформаційна
документація (листи, телеграми, доповідні записки, довідки, огляди, зведення та
ін.).
4.Обліково-фінансова
документація (інвентаризаційні акти, акт на проведення переоцінки і т. д.) [ 5 ].
Положення — це правовий акт, що визначає порядок створення, права, обов'язки й організацію роботи підприємств, організацій, установ, фірм, їх структурних підрозділів, а також підпорядкованих їм підприємств, організацій, установ,фірм. Положення належать до організаційних документів. Виділяють положення таких видів: про установи, структурні підрозділи (комісії, групи, неформальні підрозділи, громадські організації та ін.), окремі посадові особи і про проведення різнихзаходів.
Текст положення про підрозділ включає такі розділи:
Розглянемо деякі з перерахованих видів документів, що
найбільш часто застосовуються в роботі HR-менеджера.
Положення — це правовий акт, що визначає порядок створення, права, обов'язки й організацію роботи підприємств, організацій, установ, фірм, їх структурних підрозділів, а також підпорядкованих їм підприємств, організацій, установ,фірм. Положення належать до організаційних документів. Виділяють положення таких видів: про установи, структурні підрозділи (комісії, групи, неформальні підрозділи, громадські організації та ін.), окремі посадові особи і про проведення різнихзаходів.
Текст положення про підрозділ включає такі розділи:
1. Загальні положення.
2. Основні задачі.
3. Функції.
4. Права та обов'язки.
5. Відповідальність.
6. Взаємини з іншими підрозділами.
Положення є типові й індивідуальні. Типові положення розробляють
вищі органи для системи підприємств, організацій, установ, фірм, а
індивідуальні створюються за вказівкою керівництва на підставі типових положень
безпосередньо на підприємствах, в установах, організаціях, фірмах. Проект
положення підписує керівник структурного підрозділу, а затверджує керівник
вищого рангу, якому безпосередньо підпорядковується даний підрозділ. На другому
екземплярі у разі потреби оформляють реквізити узгодження і відмітку про
виконавця.
Положення про підприємство затверджується розпорядницьким
документом вищого органу. Положення набуває сили з дня його затвердження (або
дати, зазначеної в розпорядницькому документі, яким затверджені положення). Положення оформляють на загальних або спеціальних бланках формату А4.Якщо положення не виходить за межі підприємства, то його можна оформляти
на чистих аркушах паперу із
заповненням таких реквізитів: назва структурного підрозділу (в разі потреби),
гриф
затвердження, назва виду документа (положення), дата, індекс, заголовок, коди,
текст, візи, грифи погодження. Заголовок до тексту може поєднуватися з назвою виду документа, наприклад: "Положення про психологічну службу системи освіти України", "Положення про Міністерство фінансів України".
Текст положення, як правило, поділяють на розділи, кожний з яких може мати підрозділи, пункти, підпункти, які нумерують арабськими цифрами.
Іноді в тексті відзначають лише пункти [ 1, c. 48 - 49].
Іноді в тексті відзначають лише пункти [ 1, c. 48 - 49].
На рис.1.2 розглянемо приклад положення.
Рис.1.2 Приклад положення
Комментариев нет:
Отправить комментарий